Vanliga frågor

- Hur blir gravyren?

Vi graverar med en speciell laser som är byggd för att kunna gravera i metall. På brickorna som är gjorda i anodized

aluminium (alla som är färgade) blir texten vit och inte så djup då vi kan skada brickan om vi går för djupt. Brickorna 

tass (glitter) och ben (svart/röd/blå) blir texten vit/guld och inte så djupt. Brickorna i rostfritt som är blanka kan 

graveras mycket djupare och texten blir mörk/svart.


- Håller gravyren?

Ja, lasern graverar in i metallen och gör en permanent märkning som håller.


- Vilken bricka ska jag välja om jag vill ha en djup gravyr?

Om du vill ha en riktigt djup gravyr ska du välja  dom rostfria blanka brickorna.


- Varför ingår det inte någon nyckelring till brickan?

Vi har val att lägga nyckelringen som tillbehör då kan kunden själv välja vilken storlek som passar bäst. 

Vi är ändå billigare i slutpris än många andra som skickar med en "gratis".


- Hur lång leveranstid är det?

I normala fall så skickar vi inom 3 vardagar men ibland är det mycket och då kan det ta något längre tid.

Vi finns i Sverige och då tar posten normalt 1-2 dagar att leverera och i några enstaka fall så kan det ta

lite längre tid. Om ni inte har fått er bricka inom en vecka från och med ni fick leverans bekräftelsen av 

oss så kan ni höra av er till oss så får vi lösa det.


- Vilka fraktsätt har ni?

Det vanligaste och billigaste är att skicka med vanligt brev till er brevlåda men detta går ej att spåra om brevet 

kommer bort av någon anledning. Om ni vill vara säkra så kan ni välja Postnord varubrev som är spårbart, det 

kostar lite extra men det är lättare att hitta om det kommer bort, vi skickar alltid med Postnord varubrev vid köp

över 450:- (fraktfritt).


- Varför har jag ingen ångerrätt?

Det finns ingen ångerrätt på produkter med en personlig prägel, tex ingravering av namn och nummer. Det gör

att produkten blir en specialbeställning som gör att produkten inte går att sälja till någon annan.